16 Ağustos 2009 Pazar

Bir Oyunun Anatomisi - I

Bir mmo oyun tasarlarken, birden çok parçayı bir araya getirmemiz gerekiyor. Bu parçaların hepsi programlama ile ilgili değildir. Genel olarak oyuncuların en sık karşılaştıkları parçalar, en az programlama gerektiren parçalardır. Hatta diyebiliriz ki, oyuncunun programlama kısmı ile her karşılaşması bir hata (bug) demektir.

Ben bu parçaları iki grup halinde grupluyorum. İlk grup, oyuncuların gözü önünde olan kısımları içeriyor. İkinci grup ise, oyuncunun görmeyeceği, duymayacağı kısımlar, yani programlama ile ilgili parçalar. Genel olarak ikinci gruptaki parçalar, birinci gruptaki parçaların sunumu ve kullanımı ile ilgilidir.

Birinci gruptaki yer alan parçalar şunlardır;
  • Hikaye
  • Görevler
  • Karakterler
  • Nesneler
  • Etkileşim
  • Müzik
  • Görsel efektler
  • İşitsel efektler
  • Arabirim
  • ...

İkinci grupta ele alacağım programlama ile ilgili maddeler ise şunlardır;
  • İstemci yazılımı
  • Sunucu yazılımı
  • Veri depolama sistemi
  • Yardımcı araçlar
  • Oyun eklentileri (addonlar)
  • ...

Tüm bu başlıkları detaylı olarak incelemeyi düşünmüyorum. Daha çok ikinci gruba yoğunlaşarak, bu grupta yer alan parçaların uygulamada nasıl olacağına odaklanacağım. Uzun süredir, extreme programming teknikleri ile çalışmaktan dolayı, uygulamada ve yazılarımda belirli bir sırayı takip etmeyebilirim. Bu konuda şimdiden affınıza sığınıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder